Organizowanie maratonów

Często można usłyszeć pytanie z ust niedoświadczonego biegacza – jakie maratony biegasz najczęściej. Niedoświadczonego, ponieważ nie każdy wie, że sformułowanie maraton ma swój jeden określony, niezmienny od lat dystans – 42 kilometry i 195 metrów. Jednak poza maratonem a więc dystansem przeznaczonym tylko dla doświadczonych biegaczy, istnieje wiele innych popularnych dystansów także dla osób początkujących lub średnio-zaawansowanych.

Mezoterapia Warszawa
http://www.medycynaestetyczna.com/pl/piekna-twarz/mezoterapia
Klinika medycyny estetycznej dr Tilszer.
Oferujemy szeroki zakres zabiegów na twarz i ciało.

Organizowane na całym świecie imprezy biegowe są przeznaczone zarówno dla osób początkujących jak i tych bardziej zaawansowanych, muszą się więc różnić przede wszystkim dystansem, który należy pokonać. Na początku warto sprawdzać się w krótszych dystansach i stopniowo budować swoją kondycję , tym samym przygotowując się do startu w maratonie. To pozwoli nam realnie ocenić nasze możliwości i poczuć na własnej skórze jak reagujemy na pokonywanie coraz to większych odległości pod presją czasu. Warto pamiętać bowiem o tym, że bieg wśród wielu setek czy tysięcy osób jest zupełnie inny niż samotny trening. Jednym z dystansów najodpowiedniejszym dla osób początkujących jest z pewnością bieg na 5 kilometrów. Żeby wziąć w nim udział, nie trzeba posiadać szczególnych umiejętności.

Realnie patrząc by być w stanie go ukończyć wystarczą jeden lub dwa treningi w ciągu tygodnia. Taki krótki dystans nie oznacza jednak, że jest on przeznaczony jedynie dla początkujących biegaczy. Jest wskazany także dla tych zaawansowanych – może im bowiem pomóc w poprawieniu ich wyników na nieco dłuższych dystansach. Kolejnym popularnym rodzajem biegów jest bieg na 10 kilometrów i ten należy zdecydowanie do ulubionych dystansów wśród amatorów. Jest przecież bardziej zaawansowany niż bieg na 5 kilometrów ale nie wymaga znaczących umiejętności i wytrzymałości jak przy półmaratonach czy maratonach. Półmaraton z kolei jest traktowany jako dobry wstęp przed właściwym już maratonem. Wymaga zdecydowanie więcej przygotowań niż dystanse wspomniane wcześniej.

Należy pokonać już bowiem dystans 21 kilometrów, a to zajmuje mniej więcej około dwóch godzin, a to wiąże się już ze znacznym wysiłkiem dla organizmu. Przed startem w takim półmaratonie trzeba liczyć się z tym, że na trening powinniśmy chodzić co najmniej trzy lub cztery razy w tygodniu. Wymaga to więc nie tylko zaparcia i wysiłku fizycznego ale także sporej ilości wolnego czasu na treningi. To wiąże się już z pewnymi ograniczeniami i wyrzeczeniami związanymi z życiem zawodowym i prywatnym, warto więc pamiętać o tym, że na starty w półmaratonach decydują się już bardziej zaawansowani biegacze. Udział w maratonie to dla wielu biegaczy cel ich działań, uhonorowanie ich wysiłków i wyrzeczeń.

Grono osób wielokrotnie stara się przebiec cały maraton, jednak pokonanie dystansu 42 kilometrów i 195 metrów często nawet dla zaawansowanych biegaczy okazuje się zadaniem trudnym lub wręcz niemożliwym do wykonania.