Coraz więcej biegaczy

Bieganie to obecnie jedna z najpopularniejszych dyscyplin sportowych. Co roku na ulicach miast i wsi możemy spotkać coraz większą ilość biegaczy. Niektórzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tym sportem, inni tkwią w tym od lat i nie wyobrażają sobie jednego dnia bez przebiegnięcia konkretnego dystansu. Jest też jednak wiele osób, które chciałby zacząć biegać i przekonać się jak to wygląda na własnej skórze, ale brakuje im motywacji do działania. No właśnie – czy można się zmobilizować do biegania?

Adwokat alimenty Warszawa
http://www.roman-adwokat.pl/
Profesjonalne porady prawne w Warszawie.
Kompleksowe usługi, rozwody i alimenty.

Okazuje się, że tak. Podobnie zresztą jak w każdej innej dziedzinie. Dla jednych motywacją może być chęć poprawy wyglądu swojej sylwetki i wydolności fizycznej. Inni mogą chcieć zmienić swój siedzący dotychczas tryb życia, wyjść na świeże powietrze i poczuć ten przysłowiowy wiatr we włosach. Dla kolejnych może też to być chęć poznania nowych ludzi, bo bieganie to sport, który zbliża i niewątpliwie może pomóc w zdobywaniu nowych znajomości. Każda z tych przyczyn jest dobra i jeśli czujemy taką potrzebę nie ma na co czekać. Warto jednak odpowiednio przygotować się do treningu by podczas niego nic nie rozpraszało naszej uwagi i byśmy czuli się komfortowo.

Może warto poszukać wśród swoich bliskich lub znajomych partnera do biegania? Takie towarzystwo to zawsze dodatkowa motywacja i szansa na to, że w chwili zwątpienia osoba towarzysząca doda Ci energii i otuchy i nie zrezygnujesz tak łatwo w pierwszym momencie zawahania. Są oczywiście osoby, które wolą uprawiać ten czy inny sport w pojedynkę, ale na początku warto rozejrzeć się za towarzystwem. Jeśli treningi w parze okażą się dobra motywacją, może warto wśród lokalnej społeczności poszukać innych biegaczy i umawiać się na spotkania w większym gronie ? Takie mini maratony wśród najbliższych znajomych lub sąsiadów to kolejna dawka motywacji. Trudniej jest przecież zrezygnować z treningu jeśli liczy na Ciebie kilka osób, prawda ? Warto też już od początku zakładać sobie realne do osiągnięcia cele.

Nie myśl, że pierwszego lub drugiego dnia przebiegniesz od razu bez problemu 10 kilometrów. To może okazać się zbyt trudne na początek a Ty tylko zniechęcisz się do tego sportu i poziom Twojej motywacji znacznie się obniży. Warto jednak stale i regularnie podnosić sobie poprzeczkę i nie poprzestawać na umiejętnościach, które mamy już opanowane. Dzięki temu będziesz w stanie nieustannie wyznaczać sobie nowe cele i dążyć do ich realizacji. Takie małe zwycięstwa dla wielu osób są najlepszą formą motywacji. Są momenty gdy trzeba odpocząć i nabrać sił na kolejny trening.

Gdy zaczynasz biegać nie oznacza to, że musisz to robić codziennie. Jeden lub dwa dni przerwy w treningu z pewnością nie wpłyną negatywnie na Twoje osiągnięcia i nie przyczynią się do spadku formy, a pomogą Ci się zregenerować, dzięki temu nabierzesz nowych sił na kolejne etapy biegania. Taki czas na odpoczynek podczas treningów jest porównywalny to dnia odpoczynku podczas diety. Każdy organizm, Twój także, zasługuje od czasu do czasu na słodkie lenistwo i nie pozbawiaj się sam tej możliwości.