Bieganie jest popularne

Bieganie to popularna dyscyplina sportu, chętnie uprawiana przez coraz większą liczbę osób. Można śmiało powiedzieć, że bieganie jest obecnie bardzo modne. Powszechnie wiadomo, że podczas takiego treningu możemy spalić dużą ilość kalorii i poprawić swoją kondycję. Dodatkowo nie wymaga to od nas ponoszenia jakichkolwiek kosztów bo nie musimy kupować żadnego karnetu, jak to jest w przypadku na przykład siłowni czy basenu, czy też nie musimy posiadać specjalistycznego sprzętu.

Reumatolog Warszawa
http://evimed.com.pl/reumatolog/
Zespół wykwalifikowanych lekarzy specjalistów.
Zapisz się na wizytę do reumatologa.

Tak naprawdę możemy zacząć tu i teraz. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie jak rozpocząć przygodę z bieganiem i przede wszystkim jak je polubić, by zostało w naszym codziennym życiu na dłużej niż dzień czy tydzień. Teoretycznie biegać może każdy z nas, wyjątek stanowią osoby z problemami zdrowotnymi, dla których bieganie jest wręcz niewskazane, ale przecież przed podjęciem decyzji o uprawiania jakiegokolwiek sportu, idealnie byłoby się skonsultować z lekarzem i upewnić, że nie ma żadnych przeciwwskazań, które mogłyby negatywnie wpłynąć na nasz organizm. Zakładając jednak, że wszystko jest w porządku i biegać możemy, wtedy tez często w głowach przyszłych biegaczy pojawiają się wątpliwości, czy dam radę, czy starczy mi sił i motywacji do dalszego działania.

Dopóki nie przekonamy się sami, na własnej skórze wtedy z pewnością odpowiedzi nie uzyskamy. Jeśli po pierwszym czy drugim treningu poczujesz, że lubisz to robić i sprawia Ci to radość, a co najważniejsze chcesz to regularnie kontynuować wtedy koniecznością będzie zakup dobrej jakości obuwia sportowego z dobrą amortyzacją, przeznaczonego typowo dla biegaczy. Jeśli należysz do osób z bardzo dużą otyłością to bieganie nie jest dla Ciebie. Możesz zastosować szybki marsz ale przed rozpoczęciem regularnego biegania, warto wcześniej zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ w przeciwnym wypadku może się okazać, że Twoje stawy będą zbyt mocno obciążone a to mogłoby z kolei bardzo negatywnie wpłynąć na stan Twojego zdrowia. Kolejną zasadą jest też powstrzymanie się od posiłków na co najmniej półtorej godziny przed bieganiem. Taki trening z pełnym żołądkiem z pewnością nie będzie przyjemny a Ty możesz się czuć ociężały, wtedy Twój trening nie będzie efektywny.

Przed każdym bieganiem warto porządnie się rozgrzać i przygotować ciało do wysiłku, które niebawem je czeka. To konieczność – chyba, że decydujesz się na jogging a więc spokojne truchtanie czy bieg w spokojnym tempie. Wówczas rozgrzewka nie jest wymagana, ale zawsze warto pamiętać o tym, by po każdym treningu rozciągnąć mięśnie, to pozwoli nam na uniknięcie nadwyrężenia mięśni czy też innego rodzaju kontuzji. Wiele osób ma ten problem, że wstydzi się tego, że wiele osób będzie na nie patrzeć podczas treningu. Trudno uniknąć spojrzeń przechodniów w parku czy na ulicy, przecież nie jesteśmy sami. Staraj się jednak nie przywiązywać do tego większej wagi. To, że ktoś na Ciebie patrzy nie oznacza, że zwraca uwagę na Twój strój czy zmęczenie. Bardzo często takie osoby same nie potrafią zmobilizować się do tego rodzaju aktywności fizycznej i wręcz będą Ci zazdrościć tego, że znajdujesz w sobie siłę i chęci na to by wstać rano i po prostu biegać.